torsdag 19 februari 2009

Ja man kan ju börja undra!!

Jag blir arg för minsta lilla grej... Eller nja inte fullt så kanske... Men ja liksom, man får ha åsikter.. Det får man! Men bara dom är humanitära anser jag....

Men som tex!! Varghatet börjar bli för mycket för mig! Jag kan ju verkligen inte förstå detta hat? Mot skogens konung. Jo jägaren vill ju vara skogens konung! Härskaren över djuren, den som bestämmer vem som ska leva eller dö.. Det är vad en jägare tänker på! Ja okej, jag kan acceptera jakt på vissa djur, eller ja nej.. Men jag förstår att man måste få bort lite djur annars skulle det bli för mycket å det skulle aldrig gå väl på vägar mm... Men jag är av åsikten att det är inte våran uppgift att bestämma om vargen ska få leva eller dö. Jag hörde en gammal gubbe säga en gång att när jag var liten så hade vi varg som tog våra djur, men aldrig hörde jag mina föräldrar säga vi måste utrota dom! Dom får inte leva! Dom förstod att det var en del av naturens gång.. Det är inte naturligt att jaga stackars små djur å sedan skjuta dom.

En del jagar ju faktiskt för att dom vill åt maten.. Accepterat! Men dom som jagar räv, hare... Vad vill dom åt, dom vill åt känslan att få döda ngt som var helt hjälplöst! Det är en stor känsla av makt för dessa människor, ngt jag inte tycker är normalt. Man ska inte bara kunna gå runt och skjuta små osklyldiga djur, i mina ögon är det då ngt som saknas och är fel.. Kan man skjuta ett djur, vad är man då kapabel till? Allt enligt mig.. Gud satte enligt historien djuren först på jorden, djuren! Inte människan, säger inte det er ngt? Det värsta djuret på denna jord är människan.. Djuren dom dödar för överlevnad.. Människan dödar för att det är kul, en hobby... Å inte tala om alla dessa mördare om dödar en annan människa för ingen mening..

Ja som sagt, detta varghatet börjar få mig att snart nå gränsen som jag inte vet vad som ska hända när den är nådd... Ja jag vet inte, men det stör mig varje dag.. Kan snart inte ens titta på en jägare el ngt.. Hmm börjar gå för långt? Jaaaa! Men jag är sån, tycker jag ngt så tycker jag det rejält å inte bara lite!! Visst jag har tydligen en varg i skogen, å ja jag är rädd att den ska ta mina djur, men därför släpper jag inte ut Tessie i skogen långt, jag vet ju att vargen kanske är där då.. Men jag vet oxå att naturen har sin gång, Vargen är skogens konung! Har alltid varit, kommer alltid vara!!

Undra hur det kom sig att jag började gilla vargar så.. Men det har jag alltid gjort, för dom är ju nästan hundar tyckte jag när ja var lite.. Hjälpte nog att en viss Thåström sjöng Var e vargen =) Varför vet jag inte!!

Jepp så nu vet ni, är ni emot vargar så är ni emot mig.. Så enkelt är det...

Ja nu går jag på å ska jobba helgen! Jipppi! Not! Men sen är man ju ledig två helger så är allt lite bra ändå!! Tjänar ju sååå bra på helgen så gör ju halva lönen.. Hehe! Ska upp å jobba imorn, börjar nio så går nog upp halv nio... Sååå gott å slippa åka någonstans.. Bara att traska bort till Coop!! =)

Nu vill jag ha min lilla biiiil! Min Peggy! Saknar min bil väldigt mycket..
I helgen så ska jag nog få pappa att greja med den så den startar någon gång.. Batteriet startade inte för några helger sen! Men nu ska du få greja pappa!! Hehe!! Nej det är väl ngt viktigt med Bäckefors IF som vanligt!!

Jaja nu ska jag sluta tjata om det! På lördag kanske jag ska åka skidor me Nicke! Så leta upp mina skidor Sussie för kanske orkar jag ge mig ut! Vill inte åka själv eftersom förra gången så ramlade jag väl ca 20 ggr å en gång klarade jag inte av att ta mig upp själv utan behövde hjälp.. Så får ju ha med mig ngn för jag med min tur ramlar jämt!! Jag fattar inte!! Åh vill ha såå skön sovmorgon som jag har haft idag å igår imorn! =) Har varit så skönt å vaknat av sig själv!! Men får göra det på måndag.. Fast ändå inte, är ju Oscars galan till sju på morgonen typ.. Jobba hela söndagen å sen hålla sig vaken till sju på morgonen? Å kanske inte bror ska ta ledigt så ingen sms vän som kan hålla mig sällskap.. Hammar brukar ju oxå se men hon brukar somna :P Nej men vi får väl se, min bror han sover ju före å sätter klockan på när det börjar.. Jag måste ju se alla vackra klänningar!! Å iår sitter inte äckliga Elin Kling med å kommenterar som om hon kunde ngt!

Nej nej!! Nu blir det LÅNGA bloggandet slut!!

Nattis på er! Å med det menar jag god Natt Natalie =)

Xoxo

4 kommentarer:

  1. Det är VI som byggt vägar i naturen, VI som sett till att inkräkta då får VI sätta upp viltstängsel överallt. Djuren sköter sig själva. Svag blir dödad av stark precis som vi människor och att jaga för att få mat på bordet är en lögn. Vi har en köttindustri där vi producerar liv...lägg ned den så är jakt för mat på bordet helt legitimt!

    SvaraRadera
  2. Bra rutet :)ja du nu får du ta ett tag mot varghatarna, retas med dem lite, skriv i tidningen. det är bra att argumentera mot dumskallarna. Mia har oxå rätt i sin kommentar.

    Mer varg i skogen och ge jägaren foten:) HA ha

    Hey vad är detta för kommentarfält, var ju high tec:)

    SvaraRadera
  3. Ja igår var jag on fire!! Arg som ett bi me =) Hehe om jag ändå hade kvar min uppsats om vargar ifrån skolan! Fick mvg för den =) Men men!! Går inte att argumentera mot dom! =) Hehe jepp det går att ändra på inställningar tror jag kommentarfältet!! Värsta bra!! =)

    SvaraRadera
  4. Bara att acceptera att alla har olika åsikter i denna frågan som i alla världens andra frågor! Spar på energin! =)

    SvaraRadera